Avto pnevmatike

Energijske nalepke so informacija, s pomočjo katere lahko potrošniki kupijo prave pnevmatike za svoje vozilo. Kupca obvestijo o zmogljivosti pnevmatik v smislu odpornosti na kotaljenje, zunanji kotalni hrup in zaviranje na mokri podlagi. Nato se z nalepkami razvrsti raven zmogljivosti pnevmatik, hkrati pa spodbujajo proizvajalce, da oblikujejo modele, ki so učinkovitejši, varnejši in tišji.

Razvrstitev zmogljivosti pnevmatik

Za kategorizacijo pnevmatik in njihove zmogljivosti obstajajo 3 energijske nalepke:

  • Razred energijske učinkovitosti gre od A do G (od najučinkovitejšega do manj učinkovitega), kar omogoča določanje kotalnega upora pnevmatike in s tem njene energetske potrebe. Dejansko to pomeni, da manj se pnevmatika upira kotaljenju, manj energije se porabi za premikanje vozila, kar pomeni prihranek denarja za to postavko stroškov.
  • Razred oprijema na mokri podlagi , ki gre tudi od A do G, določa zavorno pot za mokre pogoje
  • Razred hrupa , ki ga povzroča zunanji ležaj , ki gre od A do B, omogoča določanje ravni hrupa zunaj vozila od najvišje do najnižje. Pnevmatike z nivojem hrupa razreda C trenutno niso več dovoljene.
energijska nalepka

Kaj pravi zakon o energijski nalepki?

Obveznost ponudbe pnevmatik za avtomobile in dostavna vozila z energijskimi nalepkami na evropskem trgu je bila predvidena v okviru Uredbe (ES) št. 1222/2009. Zaradi začetka veljavnosti novih zahtev bo revidirana in s 1. majem 2021 jo nadomešča Uredba (EU) 2020/740. Te se nanašajo tudi na tovornjake in avtobuse.

Ta uredba določa, da je poleg standardne nalepke na pnevmatikah lahko nameščen simbol, ki posameznike obvešča o oprijemu pnevmatike v ekstremnih snežnih in ledenih razmerah. Tako možnosti označevanja dosegajo število na 4. Pnevmatike, primerne za ekstremne snežne razmere, prikazujejo alpski simbol (snežinka na gori s tremi vrhovi), nordijske zimske pnevmatike pa so označene s simbolom zaledenele gore.

Poleg tega novi energetski simboli tudi jasneje kažejo, da učinkovitost porabe goriva velja tako za vozila z notranjim zgorevanjem kot za električna vozila. Razred zmogljivosti za hrup bo vedno naveden na spodnjem delu, skupaj s stopnjo hrupa v decibelih.

Novi predpisi določajo tudi prepoved pnevmatik, katerih kotalni upor in oprijem na mokrih telh spadata v razrede F in G, s čimer se lestvica vrednosti zmanjša na 5 razredov (A do E namesto A do G).

Nazadnje bo zmogljivost pnevmatik, ki prikazujejo 5 parametrov, ocenjene s testi, nacionalni organi pa lahko izvajajo preglede. Mogoče bo celo pridobiti dodatne informacije iz zbirke podatkov Evropske komisije s pomočjo kode QR.

Upoštevati je treba, da Uredba (ES) št. 661/2009 o splošni varnosti motornih vozil določa minimalne zahteve glede učinkovitosti v smislu ekološkega oblikovanja pnevmatik.

Ujemanje med staro in novo generacijo energijske nalepke:

ujemanje starih in novih energijskih nalepk
Nadaljujte z brskanjem brez soglasja >
O piškotkih in drugih sledilnikih
Liderpnevmatik.si (AD TYRES) in njegovi partnerji (Google, Hotjar, Microsoft) uporabljajo identifikatorje (piškotke) in druge sledilnike (spletno shranjevanje), da zagotovijo pravilno delovanje spletnega mesta, olajšajo brskanje, izvedejo statistične meritve in prilagodijo njegove oglaševalske akcije. Piškotki in drugi sledilniki, shranjeni v vaši napravi, lahko vsebujejo osebne podatke. Prav tako ne nameščamo nobenih piškotkov ali drugih sledilnikov brez vaše svobodne privolitve in soglasja, razen tistih, ki so bistvenega pomena za delovanje spletnega mesta. Vašo izbiro hranimo 6 mesecev. Soglasje lahko kadar koli prekličete tako, da odprete stran s piškotki in drugimi sledilniki. Lahko se odločite za nadaljevanje brskanja, ne da bi sprejeli piškotke ali druge sledilnike. Zavrnitev ne preprečuje dostopa do storitev AD TYRES. Za več informacij vas vabimo, da si ogledate stran s piškotki in drugimi sledilniki.
Prilagodi piškotke
LiveChat